Jam

jam

JAM is een jong Amerikaans merk, gespecialiseerd in de productie van draagbare luidsprekers met Bluetooth. De onderneming wil muziekliefhebbers draadloos laten genieten zonder in te boeten op de geluidskwaliteit en toch betaalbaar blijven.

Problematiek

In België en Frankrijk is de concurrentie op de markt van de draagbare luidsprekers met Bluetooth bijzonder sterk. Omdat JAM nog een jong merk is en amper gekend bij het publiek, is het een hele uitdaging om een plaats in deze sterk concurrentiële sector te veroveren.

Oplossing

Distec heeft op zijn goede relaties met bepaalde retailers gemikt en hen voorgesteld om een test te doen door de producten JAM in hun winkels aan te bieden.

Om het Amerikaanse merk van de concurrerende producten te onderscheiden, heeft Distec zijn troeven benadrukt:

  • Een volledig en coherent gamma.
  • Originele en aantrekkelijke packagings.
  • Doeltreffende oplossingen voor de retailsector.

Het team van Distect schrikt er niet voor terug om de producten van het gamma en het onderscheid met de concurrentie ter plaatse met de verkopers te bespreken.

Resultaten

  1. De producten JAM hebben hun publiek gevonden: een jong publiek dat kwalitatieve, originele en betaalbare producten zoekt.
  2. De producten JAM hebben de aandacht getrokken van een prestigieuze handelaar zoals de FNAC. Het verkoopresultaat is heel positief.