The House of Marley

marley

Gelet op de enorme groei van de koptelefoon in 2010, besloten 3 van de 11 kinderen van Bob Marley om hun eigen merk te creëren: The House of Marley Hun producten onderscheiden zich van hun concurrenten door hun originele kleuren en materialen én een betere geluidskwaliteit.

Distec lanceerde de koptelefoons van het merk op de beoogde markten.

Problematiek

Dat wat de producten van The House of Marley onderscheidt, kan zowel een voordeel als een nadeel zijn ten opzichte van de markttrends.

Bovendien beschikken de grote spelers in de sector over communicatie- en promotiebudgetten die het nieuwe merk zich niet kan veroorloven.  Distec moet de retailers overtuigen van het voordeel om andere producten voor te stellen.

Oplossing

Distec koos ervoor om dit verschil te benadrukken door het als een hoogkwalitatief kenmerk te positioneren.

Door deze aanpak realiseerden de distributieleiders van dit segment (FNAC, Boulanger, Media Markt) zich dat deze producten met nobelere en meer verfijnde materialen een eigen doelpubliek zouden veroveren.

Resultaten

  1. Het merk The House of Marley volbracht zijn opdracht: een kwalitatief alternatief voor de concurrentie bieden,
  2. Het merk neemt de tijd om zich te ontwikkelen en steunt hierbij op de stermodellen die in de loop van de seizoenen in een nieuw kleedje worden gestoken,
  3. Het merk House of Marley gaat stapje per stapje vooruit op een uiterst concurrentiële markt.