Onze visie

Distec International biedt sinds 1986 distributiediensten met toegevoegde waarde. De onderneming is een belangrijke springplank voor ontwerpers die hun producten of hun merk in de groothandelssector in Frankrijk, België, Nederland en Luxemburg willen lanceren.

Distec onderscheidt zich dankzij zijn distributiedienst met hoge toegevoegde waarde. De onderneming biedt haar expertise via 2 opties

carte

01. Lancering van nieuwe productcategorieën

Distec is veel meer dan een tussenpersoon tussen leveranciers en verdelers. De onderneming vormt het nieuwe product om tot een volwaardig concept om het aan de betrokken markt aan te passen. Revitive, Homedics en Oregon Scientific behoren tot de beste voorbeelden van deze doeltreffende aanpak.

02. Lancering van nieuwe merken voor bestaande productcategorieën

Distec kan een merk uitstekend op een bestaande markt positioneren, op voorwaarde dat dit merk zich van anderen onderscheidt.
Zowel Salter als Valera steunden op de knowhow van Distec voor hun introductie op de beoogde markten.

Ontdek onze referenties hier

Distec International is ook

1900

Verkooppunten

10

Merken

27

Werknemers

29

Jaren ervaring

Onze methode

Distec International ontvangt elk jaar een tiental verzoeken om de lancering van een product of een merk te begeleiden.

Het managementteam selecteert de projecten met een reëel belang voor de doelmarkten. Het steunt hierbij op verschillende criteria, zoals:

  • Het innoverende, uitmuntende karakter van het voorgestelde concept,
  • Het succes van het product op een andere markt,
  • Het nut van de producten voor de bevolking
  • De kwaliteit van de producten

Zodra Distec een pareltje gevonden heeft, verzekeren de teams de lancering van het concept van A tot Z.

innovation-grey

Werking

Onze werkmethode

1
Het managementteam selecteert slechts een of twee producten per jaar. Het maakt een keuze onder enkele tientalen aanvragen en het gekozen concept moet een reëel belang voor de doelmarkten hebben.
2
Na de selectiefase vormt het marketingteam het product om tot een globaal concept. Het team geeft het product een tastbare identiteit om het op de markt aan te bieden en uit te bouwen tot een rendabele succesverhaal voor alle betrokken partijen.
3
Het commercieel departement neemt contact op met het distributienetwerk van Distec International om het concept aan te bieden als een nieuw gamma voor klanten van uiteenlopende winkels.
4
Distec zorgt voor de opslag en de levering van de koopwaar aan de verkooppunten, beheert de voorraad en respecteert de logistieke aspecten.
5
Het nieuwe concept is binnen de 6 maand beschikbaar op de doelmarkten (1.900 verkooppunten).
6
De commerciële cel leidt de verkoopteams van de verschillende winkels op zodat ze het product perfect kennen en de juiste argumenten voor de eindklanten gebruiken.
7
Distec brengt jaarlijks meer dan 5000 bezoeken aan de winkels om zich te vergewissen van de goede werking van het concept (RVP, zichtbaarheid, technische opleiding van de verkopers in de winkels, verkooppraatje, enz.). De onderneming neemt ook de klantendienst voor haar rekening.

Onze middelen

Distec heeft een team op maat om de beoogde markt te veroveren. Elk lid handelt op een precies moment in het lanceringsproces van het concept op de markten en zelfs na deze fase:

  • Het management selecteert de projecten,
  • De cel Marketing ontwikkelt de concepten zichtbaarheid en promotie,
  • Het commerciële team bestaat uit:
    • Key Account Manager die de bevoorrading van het product bij de verdelers beheert
    • Insides Sales dat instaat voor de bestellingen bij de leveranciers en in rechtstreeks contact staat met de vertegenwoordigers
    • De vertegenwoordigers die voortdurend op het terrein zijn en jaarlijks 5.000 bezoeken aan winkels brengen.
  • Het departement Financiën beheert de facturatie, credit collecting en de andere administratieve aspecten van de onderneming,
  • De cel Purchase zorgt voor de bestellingen, verkoop en opvolging van de producten die Distec beheert,
  • Het logistieke team beheert de voorraad in house, de bevoorrading, het vervoer en de klantendienst,
  • Het IT-departement staat in voor alle aspecten in verband met de goede werking van de informatica- en audiovisuele middelen van Distec International.

Distec is steeds op zoek naar nieuwe talentrijke medewerkers. Kandidaten met feeling voor producten, oplossingen en klanten mogen hun curriculum vitae en hun motivatiebrief naar het adres jobs@distec.be sturen.

rh

Quentin Janssens


Managing Director